söndag 31 oktober 2010

Hosta :-(

Var ute med dotter K och red idag. Igår blev det inget som vanligt (blir så trött på mig själv). Tyvärr hostade Patricia ganska ordentligt när vi travade. Inte bra!!! Så fort vi kom hem gick vi igenom höförrådet och kasserade några balar som luktade. Nu har det ju varit fuktigt ett tag, vilket inte är någon höjdare när man har hö.

Jag hoppas verkligen att hostan bara är tillfällig och att den går över. jisses, byta höet mot ensilage kan jag bara inte göra. Det funkar verkligen inte alls ihop med två hästar. Går bara inte!. Nej, småbalar som jag hämtar själv (och därmed kan gräva djupt för att få fram de bra balarna) är absolut säkrast. I värsta fall får jag väl vattna höet som Patricia ska få inne. nä, får inte måla fan på väggen nu...

Inga kommentarer: