fredag 22 oktober 2010

Jag avskyr rollspel...

Idag har vi haft kurs i bemötande. Det betyder att vi ska få lite tips om hur vi ska kunna hantera personer som är sjuka, agressiva eller ledsna eller... Problemet med kursen är bara att kursledaren är fullständigt insnöad på rollspel. Jag avskyr rollspel och känner mig oerhört obekväm med den typen av inlärning. När vi då skulle göra en övning så sade jag och några till att vi inte vill göra rollspel, för att det känns fel för oss. Men nej, hon gav sig inte, rollspel var typ det enda sättet att lära sig, så var det bara. Jag är och har aldrig varit (så länge jag minns i alla fall) en teaterapa, så övningen blev bara pannkaka. Blä!!!

Om några veckor ska vi ha utbildning med polisen i basträning. Det vill säga, vi ska träna på var vi ska stå, vad vi ska tänka på osv. när vi är hemma hos folk, alltså ha koll på närmaste väg ut framför allt. Det blir ingen verbal teater då och då blir det genast lite lättare. Den typen av övningar kan jag stå ut med. Men övriga rollspel... hua, nej, det får folk som gillar teater hålla på med.

Tack och hej :)

Inga kommentarer: