söndag 3 oktober 2010

skön lördag..

Jag var iväg och handlade på morgonen. Ett par innegympadojjor till dotter K (som tyvärr var för små och ska bytas idag) och en vinterjacka till mig. Jag är i absolut behov av en ny jacka. Kappan jag har är för kall på vintern och jag är lite trött på att behöva bylsa på mig en massa tröjor under för att slippa frysa när graderna glider ner mot 10 minus.

Dotter K med kompis red ut en sväng i skogen med hästarna så jag fick ridledigt igår. Jag tog istället vovvarna på en promenad med lite svampplockning. Jag träffade på grannen som höll på att så på sin åker. Jag frågade honom om han kunde hyvla vår väg nu då jag vet att han har lite lugnare med jobb just nu (han kör grävare utöver sitt lilla jordbruk). Han lovade att han skulle fixa det så fort han hade fixat klart med jordbruket. Kan ju sitta fint med en ogropig väg nu inför vintern. Dessutom talade han om att kantskära vägen så att vattnet lättare rinner av. Skulle ju vara kanon om han lyckades med det :)

Kvällen ägnades åt terrängmomentet i fälttävlan. Tyvärr sket det sig för svenskarna (delvis) så det blir ingen medalj i fälttävlan denna gång.

Idag ska jag iväg med dotter K och byta skor. Sedan ska vi mäta upp taket så att vi kan beställa hem läkt och plåt till det. Slaven dotter K kommer också få hjälpa mig att stolpa upp för en fodergrind i den andra vinterhagen också. Den hagen som redan har en fodergrind blir ganska blöt och lerig när det regnar och då är det bra om jag kan använda den andra hagen som ligger högre.

Inga kommentarer: