lördag 30 oktober 2010

Kaffe...

Jag brukar inte vara så klumpig, men igår hände det vid fikat. En hel kopp kaffe hällde jag över mig. Som tur var hade jag mörka kläder så det syntes inte någonting, men det var mindre nice att gå omkring hela eftermiddagen och lukta kaffe. Blä! Så fort jag kommit hem så blev det ombyte till hästluktande kläder istället. Mycket trevligare :)
Dotter K hade sitt första pass på friidrotten igår efter ett par veckors vila på grund av förkylning. Det hade varit ett hårt pass med mycket styrka, men dotter K var jättenöjd och glad. Hon lär dock ha lite träningsvärk idag när hon vaknar.

Pållarna fick vara utan täcke igår (och idag med för den delen) vilket de visade sin tacksamhet över genom att ha en spadag i hagen lerbad inkluderat. Gullan, som har ganska lång päls nu, var riktigt svår att få ren. Så efter att ha överfört lera i pulverform från hästarna till mig (och jag är inte tillräckligt gråhårig ändå, eller...) så blev det fredagsmys och slötittande på dumburken. Rätt skön kväll tycker jag.

 Idag ska jag kolla med styvpappa L om jag kan komma förbi i morgon på en fika. Det var tre veckor sedan sist, men förra helgen jobbade jag ju med att montera ihop min nya rockard, så det blev inte av att åka iväg. Så småningom tänkte jag släpa upp dotter K och ta med henne på en ridtur i skogen. Det gäller att passa på när det är ljust ute. Jag har beställt nya halogenrör till strålkastaren som används till ridvolten. Efter förra helgens fruktlösa jagande efter passande halogenrör till strålkastaren så hittade maken en webshop som hade rätt sort. Så nu har jag beställt tio stycken så att jag har tillräckligt för ett bra tag. Själva rören kostade 39 kr medan frakten gick på 95 kr, så det kändes lite fånigt att bara köpa ett eller två stycken då.

Kanske blir det lite lust över till att passa in den nya selen på Patricia också, vi får se.

Inga kommentarer: