söndag 24 oktober 2010

Regn...

Det har regnat precis hela dagen, blä! 2 plusgrader och regn är ju inte önskevädret när man är ledig precis.  Men det är bara att köpa läget och hoppas på bättre väder i morgon kväll så att vi kan komma ut en stund med hästarna. Det skulle behövas tycker jag. Jag längtar efter en mysig ridtur nu!

Jag har varit runt i halva norrort idag för att hitta en lampa till vår ridbanebelysning. Tyvärr hittade jag ingen idag trots idogt letande. Bättre lycka nästa gång får det väl bli då...

I morgon eller på tisdag tänkte jag svänga förbi den lilla ridsportbutiken vid ridskolan efter jobbet. Jag tänkte köpa ett till täcke till Patricia så att maken slipper stöka med dubbla täcken på torsdag morgon. jag har planeringsdagar med jobbet på onsdag och torsdag med övernattning, därav behöver jag hjälp att ta ut hästarna på torsdag morgon. Det händer inte så ofta att jag behöver hjälp med morgonrutinerna så maken brukar stå ut när det händer. Hoppas bara att Patricia sköter sig på torsdag morgon. Hon har blivit lite besvärlig på siståne. Eftersom hästarna inte får frukost inne längre så blir det lite svårt för Patricia att stå still när man ska lägga täcke på henne. Men säger man till så står hon hyfsat även om hon gärna tar några varv i boxen vilket inte direkt underlättar täckespåläggning.

Jaja, det är veckans planer i alla fall :-)

Natti natti!

1 kommentar:

Vickan Stickan sa...

Han kanske kan ge henne en liten tuss bara för den gången.