fredag 1 oktober 2010

Miljonhästen...

Ibland funkar det bara :) När jag kom hem från jobbet satte jag ungarna på att laga maten och sedan gick jag ut till stallet. Jag red först klätterbacken på en smått överenergisk Patricia. Älgkliv genom skogen gjorde att hon var lagom uppvärmd för lite ridning på volten. Dotter K med kompis hade tidigare hoppat Gullan på volten så det stod hinder och cavalettibommar kvar. Jag valde cavalettin i skritt medan jag mjukade upp på volten. Skritta över bommarna var okej tyckte Patricia. Sedan travade vi en stund och då tyckte jag att vi kunde rida över cavalettin igen... Trava över upphöjda cavalettibommar kan man dock inte anser Patricia! Nej då bromsar man ner till skritt och släpar sedan fötterna över bommarna så att de ramlar ner från sina stöd :) Så mycket cavalettiövningar lyckades jag med idag alltså. Hur som helst tränade vi på i skritt och trav och det kändes så himla bra :) Så idag var Patricia värd miljoner :)
Slänger in en bild på min djupt saknade Estep-plätt också... Miss him so much... :(

Nu sitter jag och och slötittar på dressyrmomentet i fälttävlan (VM pågår för den som missat det...) I morgon blir det terrängmomentet istället och det ska jag se... så hela kvällen imorgon har jag bokat tv'n... så det så!!!







Inga kommentarer: