måndag 11 oktober 2010

Lugn helg...

Helgen var mycket lugn för min del. Lördagen gick åt till att slöa i soffan (på grund av magont) och söndagen ägnades åt besök hos styvpappa L och sedan lite blomlämning vid mamsens grav. Ingen ridning på hela helgen alltså. Det var riktigt fint väder i söndags, så egentligen var det synd att vi inte kom ut, men så blir det ibland.

Härom dagen kom jag på att katten Mindy påminner en hel del om en trotsig tonåring... När hon varit ute så kliver hon över golvet som om hon ägde hela världen. Självsäker som få kräver hon att det ska finnas mat när hon kommer in och är hungrig (som matte och husse givetvis ska ha full koll på när det passar henne och äta).

Sedan när hon ska ut tittar hon trotsigt på en, och skulle hon kunna svara om man frågade henne vart hon skulle, så får jag intrycket av att hon skulle säga ett surmulet -UT! Detsamma om man släpper in henne när hon varit ute...
Matte -Var har du varit idag då???
Mindy-UTE!!
Matte- Har du gjort något särskilt ute???
Mindy- Nä, inget som du har med att göra i alla fall...
Mindy- Var är maten, jag är hungrig!

Inte nog med att katten Mindy påminner om en tonåring i sitt uttryck, hon sover hela dagarna också... precis som en tonåring gör!

Om Mindy vore människa skulle jag vid det här laget inte bli överraskad om hon släpade hem någon finnig pojkvän också..

Men nu är ju Mindy katt och dessutom kastrerad, så diskussionen om blommor och bin slipper man ju i alla fall :-)

Inga kommentarer: