torsdag 14 oktober 2010

Det händer saker...

I förrgår när jag kom hem från jobbet var vår väg borta :-o! Det var ju så att jag bad grannen att hyvla vår väg då den börjar likna en traktorstig med hål, gropar och hög mittremsa. Så i förrgår satte då grannen igång med jobbet. När jag kom hem var vägen nästan dubbelt så bred som innan och grannen hade kantskurit delar av vägen och doserat om den så att avrinningen ska bli bättre. Då inget gjorts åt vägen sedan urminnes tider så fanns det såklart inte så jättemycket grus kvar vilket gjorde att vägen just nu är ganska lerig och slirig. Det verkar som om grannen ska göra sista delen av vägen idag så i morgon tänkte jag ringa grusaffären och beställa grus som ska spridas på vägen när den är jämn och färdigdoserad :-) Även om vägen ser ganska hemsk ut nu så kommer den säkert bli fin när lite nytt grus kommer på den. Och betydligt bredare blev den ju också :-) (bilden på väghyveln är lånad från Volvo).

Jag var kvar i stan igår eftersom kompis J hade vägarna förbi :-) Det blev fika, lite letande efter en skiva som kompis J ville ha (gissa om det är svårt att hitta skivaffärer nu för tiden!!!) Sedan avslutade vi med en sväng på Pizza Hut :-) Det är så kul att träffa kompis J när tillfälle finns. Eftersom hon bor på andra sidan Sverige så blir det inte tid till det så ofta.

När jag kom hem hade barnen fixat middag till sig och dotter K hade till och med ridit Gullan :-) Det syntes att Gullan hade rört på sig för hon var ganska ordentligt svettig. Jag har funderat på att klippa henne, men eftersom hon är så frusen av sig så väntar vi tills det blir riktigt kallt. Blir Gullan lätt svettig då, så kan vi kanske klippa henne lite. Vi får se...

Inga kommentarer: