fredag 15 oktober 2010

Snart kommer den...

Vagnen jag har beställt alltså :-) De ringde från DHL och har tänkt sig leverera vagnen på tisdag mellan nio och ett. Jag får be min man att ta emot paketet eftersom jag ska ut på inspektion den dagen (annars hade jag nog kunnat ta en dags semester). Nu får vi hoppas att de hittar hem till oss då. Nu sade jag att de inte skulle lita på GPS, så nu får vi hoppas att de lyder. Det gjorde ju inte schenker senast, så jag är måttligt imponerad av speditionsföretags förmåga att kommunicera med kunden. Den gången sade vi att GPS inte visar rätt väg och schenkermänniskan bedyrade att det inte skulle bli några problem. Maken satt då hemma och väntade hela dagen... Kom något paket? Nä! Efter mycket om och men fick maken hämta paketet på terminalen eftersom budet inte hade hittat (Surprise!!!). Men hörde de av sig då??? Icke då! Därav en viss förtroendebrist när det gäller speditionsföretag, särskilt när de säger att "det inte är några problem..."

Här på jobbet går dagen i en stilla fredagslunk. Jag har haft en bra vecka. Kollegorna var ute igår och omhändertog ett stort antal katter och ett stort antal får(Jag skriver inte ut djurantal av hänsyn till berörda). Så de har haft häcken full kan man säga... En tung helg för berörd djurägare (kanske en viss lättnad också förstås) men en mycket lycklig helg för många, många kissemånsar, som nu får välbehövd veterinärundersökning och vård på ett katthem i länet :-)

Inga kommentarer: