fredag 8 oktober 2010

Fredag och magont....

Äntligen fredag och dagen började med samtal från den "arga" personen. Phu!!! Jag höll mig lugn och tog inte åt mig en sekund av hans åsikter om vår kompetens osv. Kändes så himla bra faktiskt:) Inte för personen som får avslag på sin ansökan, utan för mig som kunde kontrollera situationen. Samtalet slutade med att personen i stort sett slängde på luren, och jag skakade rätt bra en stund efteråt (adrenalinpåslag gör sånt med folk). Hur som helst så gick det över ganska fort och jag kunde snabbt återgå till mina andra sysslor.

Jag tror att jag har fått någon sorts magkatarr... Skitjobbigt måste jag säga! Tänk er att ni precis har ätit lunch men ändå har någon sorts hungerkänsla i magen :( Man mår lite sådär halvkymigt måste jag säga. Jaja, det går nog över om ett tag. Jag får bara vara noga med att äta frukost ordentligt så känns det nog bättre om några veckor.

Nu är min körutrustning på G ordentligt. Jag förväntar mig en leverans under nästa vecka :) Jag var tvungen att slänga in en gullig bild på ett körekipage lånat från Wikipedia. Inse att hästen inte har en enda hov i marken:-)

Ikväll ska jag och dotter K försöka hinna ut med hästarna innan det blir mörkt. Dotter K tar in dem så att de får äta middag, sedan borstar hon av dem båda två och kratsar hovar. Sedan är det bara för mig att sadla och tränsa när jag kommer hem så hinner vi ut innan mörkret faller :) Det gäller att vara effektiv så här års! Snart hjälper det inte med att dottern fixar iordning hästarna, för det kommer att hinna bli mörkt ändå. Men vad tusan... När jag och Estep var "små" så var inte mörkret något hinder. Ut red man ändå, även om det ibland var väldigt svårt att hitta en svart häst i en mörk skogshage (jag misslyckades med det några gånger)

Inga kommentarer: