torsdag 21 oktober 2010

Kul dag...

Idag var det kul på jobbet :) Det är nämligen så att vi testar ett kom-radiosystem för att öka säkerheten för handläggarna när de är ute. Jag gick med på att vara radiocentral inne på kontoret som de andra kunde kontakta vid behov. ÄNTLIGEN fick jag lite nytta av tidigare yrkeskunskaper. Inte nog med att jag fick vara spindeln i nätet, jag fick göra något som jag kan även om jag blir väckt mitt i natten. Kan verka som om det inte är någon vidare utmaning, nej, kanske inte, men skönt att vara på "hemmaplan" ibland också. Nu har jag också skrivit ihop lite info om radiodisiplin (alltså hur man talar, när man talar och när man använder klart slut osv.) som ska skickas ut till alla också.

Jag hoppas att jag får fortsätta vara kommunikationscentral även i fortsättningen. Jag tycker att mina nuvarande uppgifter är helt okej, men jag känner att jag missar en del av det som händer inom resten av enheten och det skulle vara kul att få vara spindeln i nätet också :)


radion funkade utmärkt för alla och vi fortsätter att jobba för att få ha den och så småningom utveckla systemet.

Jag kan också meddela att ett större antal hundar som hållits under vedervärdiga förhållanden i lång tid, nu finns hos en hundskyddsorganisation i stan. Handläggarna mätte upp en ammoniakhalt på över 55 ppm i det utrymme där hundarna hölls (dygnet runt ska tilläggas) Godkända halter är under 10 ppm, och det luktar bra starkt bara det. Fy fan för folk alltså!!!

Nu är i alla fall vovvarna i luftiga lokaler och har säkert blivit badade, frätsåren på tassarna (efter avföringen som de fått stå i ) tvättade och allmänt pysslade med :) Undrar om djurägaren sover gott i natt???

Vi gör skillnad på mitt jobb, tro inget annat!

Nu ikväll red jag och dotter K ut i månskenet :) Det bet rätt bra i kinderna, men det var ändå skönt att komma ut.

Vi skrivs!!

Inga kommentarer: