måndag 1 november 2010

Och vart går den här remmen då???

Har spenderat i stort sett hela kvällen i stallet. Först för att rykta två medlemmar av Södertorps lerinpackningssällskap. En timme stod jag och ryktade hästarna och ändå visar bilden en dammig Patricia :-(  Efter middagen gick jag ut igen för att passa in selen på Patricia. En himla massa remmar och grejor som ska sitta på olika sätt... Jag fick lov att ta med mig min körbok för att kunna lista ut hur allt skulle sitta. inte lätt att vara nybörjare igen inte... Inte blev det lättare av att selen är alldeles ny vilket betyder att den är stel och ganska omedgörlig kan man väl säga. Efter lite mekande (med en tålmodig Patricia som nog undrade vad som var så svårt med att få på en sele) blev i alla fall resultatet följande :-)

Draglinorna skippade jag idag eftersom de inte behöver passas in just nu. Men det blir nog bra det här tror jag. Bakselen ska nog upp ett hål, men annars tycker jag att selen verkar sitta okej. Jag ska fixa ett däckelunderlägg och ett underlägg för bröstan. Framförallt däckeln tyckte jag var väldigt hård. Lite lädersmörja och så nu bara så kommer selen bli riktigt bra tror jag. Vad tror ni? Patricia var i alla fall mycket nöjd med pysslet idag :-)

Inga kommentarer: