måndag 8 november 2010

Inväntar hovslagaren...


Ååååh vad sugen jag blev på att ta en ridtur nu ikväll. Förvisso ingen måne (kommer inte förrän nästa vecka och då som halv) men några minusgrader, alldeles stilla och stjärnklart. Hade varit perfekt för en promenad med Patricia men utan dojja på foten blir hon både låghalt och ömfotad så det bidde inget med det. Med lite flax kommer hovslagaren i morgon och slår på en ny sko, men man vet inte så noga med honom. Dessutom ska det bli busväder här så det är absolut inte säkert att hovis kan komma alls :( (På bilden sitter jag på hästen Fidel Castro)

Idag hade vi vårt första gruppmöte med nya gruppen. Vi kom fram till en hel del vettigt och det känns kul att bli lite fler i gruppen. Då kan vi hjälpa varandra mer med bedömningar och sånt och det är ju bra. Annars jobbade jag på riktigt bra idag så nu har jag bara att vänta på en del kompletteringar i några ärenden. Dags att ta över lite ärenden från kollegan som fortfarande är överhopad med en massa segdraget skräp. Hon uppskattar nog det tror jag :-) Vi måste verkligen få bort alla sega ärenden så att vi kan börja med besiktningar också.
 
Jag känner att jag vill börja visa framfötterna ordentligt nu. Det finns en del arbetsuppgifter som jag skulle vilja kunna utöka med och dessutom skulle det sitta rätt fint med lite extra löneförhöjning vid årsskiftet. Angående arbetsuppgifterna så vill jag jobba mer med foderdelen och sedan skulle jag vilja börja med information och utbildning för allmänheten. Det skulle vara kul tycker jag :-) Jag och chefen har pratat om det förut, men det har tyvärr inte funnits tid för det än. men som sagt, nu börjar det lossna lite i ärendehögen så det är kanske läge för ett informationsryck...?

Inga kommentarer: