torsdag 11 november 2010

Hovis kom :-)

När maken åkte till jobbet hade hovis kommit för att slå på skon på Patricia. Det betydde att jag kunde ta henne på en liten promenad. Självklart hade Patricia halkat omkring på sin obroddade fot lite för många dagar så hon var både varm och svullen i benet när jag skulle rida. Jag bestämde mig i alla fall för att ta en kortare skrittur på vägen i mörkret i förhoppningen att svullnaden skulle ge med sig lite, vilket den också gjorde :-) Patricia tyckte att det var kul att komma ut i mörkret en sväng och det var skönt för mig att få rensa hjärnan en stund också.

Jag upptäckte dock att mössen hade partajat på mitt reflextäcke som jag bara hade hunnit använda en gång. Så nu är det fina hål lite här och där i täcket. Antingen låter jag det vara som det är eller också tänkte jag leta reda på sådana där lagningslappar för barn (alltså sådana med motiv på) och laga täcket med. Kan bli en kul lite personlig prägel på det hela eller?

Dotter J har tröttnat på den dans som hon har på onsdagarna. Uppvisningar är inte aktuellt förrän vid sådär 16-17 års ålder vilket gör att det inte blir så kul för de lite yngre. Det är ju det som är grejen med att gå på dansträning kan man tycka. Den dansen som dotter J går på måndagar är på ett annat ställe som verkar mycket proffsigare tycker både hon och vi andra. Där har de en våruppvisning och en höstuppvisning. Höstuppvisningen är dessutom på någon av de "riktiga" teatrarna (Göta Lejon t ex.) inne i stan vilket gör det hela ännu lite mer exklusivt :-)

Inga kommentarer: