tisdag 9 november 2010

Ingen hovis... snöstorm!!!

Hovis ringde på väg hem och sade att han var tvungen att köra i 30 hela vägen. Jag tyckte att det var onödigt att han kom idag eftersom det just nu är snöstorm här. Jag lär ju inte gå ut och rida idag i alla fall om man säger så... Vi får hoppas på bättre väglag och väder i morgon så får han slå på Patricias sko då :-)

Som sagt så är det snöstorm ute (även om det har minskat i mängd nu) och det var ganska läskigt att köra hem, men det gick bra ändå.

På jobbet fick jag massor gjort idag igen :-) Jag tog över tre ärenden från kollegan och skrev ut fyra kompletteringskrav och två beslut. Vad roligt det är när det rullar på lite! Efter flera år av total esghet och ointresse så har jag plötsligt få lite energi för jobbet. Jag hoppas att det håller i sig nu bara. Jo visst, svackor kommer och går, men förhoppningsvis kommer det att rulla på i sakta mak nu ett tag. Jag siktar på 50 avslutade ärenden innan årsskiftet. Kan gå, kan gå... Jag är på 37 nu. Det är ju ingenting kan man kanske tycka, men med alla möten, knepiga granskningar, kompletteringar som inte kommer in osv. så blir det inte så mycket tid över för själva besluten. i morgon ska jag ta tag i ett mjölkrobotstall som jag tagit över från kollegan. Hon har gjort en del granskning redan, så förhoppningsvis lyckas jag få iväg ett beslut till i morgon.

Nu ska jag invänta middagen som dotter J håller på att fixa, och sedan blir det tidigt i säng ikväll.

Ha en skön och (förhoppningsvis) snöfri natt i natt :-)

Inga kommentarer: