tisdag 23 november 2010

Den lilla människan får foga sig...

Tyvärr går inte markägaren med på att stycka mark till lilla mig just nu :-( Däremot kan jag utöka arrendet så att jag får med sommarbeteshagar också vilket däremot är okej. Man sitter ju lite löst när man inte äger marken, men det kanske öppnar sig för möjligheter så småningom, vem vet. Hur som helst ska jag i alla fall komma in med förslag om utökat arrende och till vilken kostnad jag anser vore rimligt att betala för arrendet. Nu blir det att leta runt lite. Kanske har arrendenämnden (eller vad de heter) har något förslag om rimlig kostnad.

Det är väldigt lätt att bli arg och besviken på markägarnas beslut, men den lilla människan har inte så mycket att säga till om i den frågan. Det är trots allt markägaren som bestämmer om han vill sälja eller ej. Markägaren har ingen större nytta av den aktuella marken som den är och har därför inte heller någon anledning att sälja den till någon annan heller så på det sättet är vi nog rätt så säkra i alla fall.

Jag ska försöka få med i överenskommelsen att jag får uppföra en ridbana på marken i alla fall och sedan få med en rejäl sommarbeteshage som jag ska få lov att sköta/återställa så att den blir den naturbetesmark som den en gång varit. Då blir jag nöjd för stunden i alla fall.

Inga kommentarer: