lördag 20 november 2010

Getter i skogen, spöken på parkeringen och nytt träns till Gullan...

Gullan har fått ett nytt träns. Ett äkta Stübben-träns för fina hästar :-) Gullans andra träns är lite tight för henne så jag putsade upp Mackies träns som bara hängde och blev dammigt. Så nu har Gullan ett träns av finaste Deutsche qualität modell som på bilden ovan. Jag tror att Gullan blir fin i det även om det är ganska kraftigt. Jag gillar normalt smala remmar på tränsen, men på en rejäl häst som Gullan tror jag att det nya tränset passar finfint :-)

Patricia och Gullan fick varsin skogstur idag i snögloppet. Inte nog med att det stod ett spöke på parkeringen (våra fönster under en vit presenning) som gjorde att Patricia backade säkert tio meter, Ute i skogen träffade vi på två personer med varsin häst och en person med två Getter!!! Det är nog den som köpte ett hus som ligger någon kilometer bort genom skogen. Kul med Herr Jonssons bonnagård-folk i krokarna :-S Det brukar inte tyda på något vidare bra djurhållning det... Hur som helst kom vi runt skogssvängen utan några större missöden trots snöstyltor i hovarna. Efter Patricia fick Gullan komma ut på samma sväng, denna gång utan några getmöten...

Nu ikväll sydde jag på ett nytt blixtlås på min stalljacka. Jag måste göra något fel när jag drar igen blixtlås, för de går alltid sönder. På min andra stalljacka har jag bytt blixtlås tre gånger på kanske 6 år och nu är det trasigt igen... Denna jacka har jag haft i ungefär ett år och blixtlåset är nu utbytt en gång. Vad är det för fel???

Inga kommentarer: