tisdag 2 november 2010

jamen vad tusan..

Hade tänkt att släpa ut hästen i mörkret ikväll, men så ser jag på SMHI att det ska regna hos mig från kl 19.00. Ungefär då jag kommer ut till stallet. Hur kul är det då på en skala? Inte nog med att det är mörkt, det är blött också... Vi får se hur det ser ut när jag kommer hem. SMHI har ju haft fel förr.


I morse hade termometern fått spel. Jag gick ut på trappen för att sätta på mig stallstövlarna (de står utomhus för jag får inte ha dem inne av någon outgrundlig anledning ;-) ), tittade på termometern som visade 8 plusgrader. Konstigt att det kan vara 8 plusgrader men ändå igenfrostade bilrutor och frost i gräset??? Nä, jag får nog kolla upp den där termometern tror jag. Bilens termometer visade 1 minus istället, vilket verkar mer rättvisande faktiskt...

Inga kommentarer: