fredag 19 november 2010

Pimp my hästtransport...

Nu har jag beställt vinterhjul till min hästtransport. Nu börjar snart transportering av hö så jag vill ha samma däck på transporten som på bilen. Jag vill också vara beredd på att köra en häst till sjukhus om det skulle hända något och då vill jag att transporten ska vara körbar. Så nya vinterhjul med dubb och en service med smörjning av bromsar och bakläm samt koll av golvet ska väl få hästtransporten i bra skick får jag hoppas.

En fungerande transport kan ju också medge att man någon gång under vintern kanske kan åka till ett ridhus också.

Det ridhuset som jag tänkte på från början lär nog porta mig på grund av min kollega :-s Hon var nämligen där idag för en kontroll och hade rätt mycket anmärkningar kan man väl säga... Jag är dock övertygad om att anmärkningarna är helt korrekta så det är inget fel i det. Tyvärr var vi som jobbade på kommunen alltför snälla i våra bedömningar och det har därför blivit så att många som utan vidare fick sina stall godkända då får många anmärkningar nu (befogade). Jag hade väl aningar om att det stallet inte skulle klara sig igenom eftersom jag redan på kommuntiden påpekade brister som dock aldrig följdes upp. Hur som helst kanske det blir svårt att känna sig välkommen till det stallets ridhus. Men det finns andra ridhus som jag kan åka till istället där jag vet att både stall och övrigt är mycket bra :-) Så det får väl bli en resa på några kilometer till då...

Inga kommentarer: