söndag 28 november 2010

Globen avverkad och adventsutflykt...

Ja, det blev en grimma till Gullan på Globen. Nästan som den som visas ovan, men inte mässingsspännen (för den kostade 1500 spänn) Den jag köpte kostade 885 kr, vilket inte heller är jätte billigt, men en väldigt fin grimma är det i alla fall med det där mönstret på nosryggen och sidostycket. Patricias träns, som jag köpte i Aachen, är i samma märke (Dyon) och det blir bara snyggare och snyggare ju mer man användeer det :-) Jag har ett nytt favvomärke när det gäller läder :-)
I övrigt var det byst med folk på globen så det var svårt att ens titta på grejorna i montrarna. Det var väldigt roligt att titta på hoppningen, lite körning och lite invigning med kameler och sånt. En lyckad dag på globen med andra ord.

Idag åkte vi söder om staden och hälsade på gudsonen med tillhörande föräldrar :-) Lite glögg och pepparkakor gjorde första advent till en mysig tradition. Efter gudsonen åkte vi vidare hem till styvpappa L och hjälpte honom med lite datorproblems. Där blev det också fika och lussekatter.

Nu inväntar jag i stort sett bara att få gå ut och ge hästarna kvällshö. Sedan kommer jag att stupa i säng... Jag är inte van vid att vara ute och åka så sent på kvällen som det blev igår. Jag och dotter K var hemma strax efter ett på natten.

Det finns de som är kvällspigga och de som är morgonpigga. Jag kan stolt meddela att jag är speciell på det området. Jag är nämligen varken morgonpigg eller kvällspigg :-) Jag kan gå och lägga mig vid tiotiden på kvällen och somnar direkt. Om jag inte ställer klockan på väckning så kan jag lätt sova i 12 timmar i sträck... Därför ställs alltid klockan på väckning även på helgerna. Så kan det vara:-)

Inga kommentarer: