onsdag 10 november 2010

Möten, möten, möten..

Idag har hela dagen gått åt till möten. Ingen idé att börja med något nytt ärende nu när det snart är dags för hemgång känns det som. Jag ska titta på en foderremiss en stund istället.

Jag messade hovslagaren i hopp om att han kanske tänkte komma ut och slå på Patricias sko idag så att jag kan ta en ridtur när jag kommer hem. Han har inte svarat än, så jag håller tummarna att han kan hinna ut idag. Hovis jobbar bara extra med hovslageri så det blir på kvällar eller helger som han kommer, och orkar han inte efter sitt ordinarie jobb så får man ju ha förståelse för det, men jag är såååå ridsugen så jag hoppas och hoppas.

Dotter J är på dansen i kväll så jag får lov att sitta kvar ett tag så att jag kan passa in hennes buss. Dotter K åker till en friidrottsanläggning (inomhus) idag så henne får jag hämta vid niotiden ikväll. Det är en himla massa skjutsande fram och tillbaka just nu. Men så länge ungarna tycker att det är roligt med sina fritidsaktiviteter så får vi knåpa ihop det på något sätt ändå.

Jag var lite lättare när jag var liten. Jag hade gångavstånd till stallet och det var den enda fritidsaktiviteten jag hade då. Å andra sidan så hade jag 3 km till bussen som gick till skolan så det var skjuts både morgon och kväll ändå för mamsen. Mina ungar har lite drygt 3 km till bussen också, men de har fått lov att cykla till och från när vädret tillåter. Visst kan det kännas jobbigt för dem, men å andra sidan kan de själva bestämma när de ska cykla hem och behöver inte passa våra tider lika mycket. När de blir vuxna kommer de nog förstå vitsen tror jag...

Inga kommentarer: