onsdag 1 oktober 2008

Regn...

Idag regnar det här. Trist och grått hela dagen har det varit. Jag var en sväng hos min "personliga bankman" som det så fint heter och öppnade lönekonto på min nya bank. Det gjorde att vi fick 0,2 (obs!!!!) % lägre ränta på vårt lån. Eftersom jag inte har någon särskild kontakt med min andra bank (där jag har haft lönekontot fram till nu) så tyckte jag att det var värt dessa enoooooorma förmåner :)

Takbygget rullar på, och igår blev sambon klar med all läkt på taket. Jag utnämnde honom till årets "mästerläktare" som belöning. Eftersom det regnar idag hoppas jag att sambon håller sig inne och vilar upp sig för en gångs skull.

Patricia har fortfarande inte fått någon ny dojja, men nu lovade hovslagaren att komma ut och slå på den imorgon. Eftersom Patricia har fått vila på grund av tidsbrist i kombination med skolöshet så börjar hon nu bli ganska rastlös. Hon går fram och tillbaka i hagen och när man kommer på kvällen för att ge kvällshö klänger hon nästan på en för att man ska gosa med henne eller hitta på något så att hon får något att tänka på. Stackars lilla Patricia. Men som sagt, i morgon kommer hovslagaren så då kan vi börja sätta igång lite lätt igen. Patricia har trots allt hållit sig rund och fin över rumpan, så vi kommer nog igång hyggligt snabbt i alla fall.

Härom dagen ringde en kvinna som vill bygga stall av garaget på hennes tomt. Hon ansåg att det ändå var så mycket hästar runt om hennes fastighet att ett till stall inte skulle göra någon skillnad. Klassiskt exempel på en person som inte riktigt har greppat det där med vad som krävs för att ha hästar hemma. Tomten är en mycket brant tomt (jag vet, för min mor bor granne med vederbörande) och då menar jag verkligen en MYCKET!!! brant tomt. Jag skickade snabbt vidare till bygglovshandläggaren som får säga sitt först. Själv är jag mycket tveksam till idén, för det finns grannar på tre sidor om denna fastighet, och det är inte särskilt långt mellan husen heller. Nä, det finns tillräckligt många stall i krokarna där så jag tycker nog att man borde hålla till godo med dem istället. Men det är jag det, hoppas bygglovshandläggaren håller med.

Inga kommentarer: