fredag 10 oktober 2008

Mycket nu...

Det har varit lite turbulent på släktfronten i några dagar så därför har jag inte skrivit på ett par dagar. Men nu är det mesta under kontroll igen så nu kan jag gå igenom senast dagarnas händelser.

I går lämnade jag in bilskrället för svetsning av sparklådor inför besiktningen. Bil meken gav ett råd. När du besiktat bilen... SÄLJ!!! Det är ju så att vi bor en bra bit in på en grusväg. Denna grusväg är en effektiv rosthjälpare för bilar genom att den agerar sandblästrare på bilarna. Är man dessutom så dålig på att tvätta bilen som jag är så gör ju inte det saken bättre...

Så det blev till slut så att vi började leta lite på nätet efter ett alternativt fordon som kan ta över efter min slitvarg (som förutom att den är rostig fungerar alldeles utmärkt). Nu har jag haft en önskan om en nyare bil ett bra tag, men det är först nu som jag insåg att det faktiskt är dags nu.

Idag kändes det så kämpigt att jobba (på grund av det turbulenta i släkten) så jag fick gå från jobbet efter lunchen. Ett utmärkt tillfälle att kika på bilar :) Så eftersom jag är sån effektiv bilhandlare, så blev det bilköp idag. Så nu äger jag en fin bil utan rost :) Nu ska jag bara besikta den äldre bilen och försöka få den såld för en billig peng. Med regelbunden tvätt håller den nog något år eller två till, för motorn funkar finfint.

Så här ser min nya fina bil ut...











Inga kommentarer: