torsdag 16 oktober 2008

Höstrusk

Idag är det höst på riktigt. Regnet smattrar mot rutan och himlen är absolut jämngrå. Ganska dötråkigt skulle jag säga. Jag hoppas på lite bättre väder i helgen så vi kan sätta upp resten av taket då. Nu börjar det bli tight om tid och vi vill absolut inte vara taklösa i vinter. Det är inte så mycket kvar faktiskt. Sådär elva till tolv plåtar tror jag att det är. Vi lyckades få upp 8 plåtar på en eftermiddag så vi borde kunna få till resten i helgen med lite tur med vädret. Det behöver ju inte vara strålande solsken, men det får inte spöregna som det gör idag. Om det blir skitväder i helgen får jag ta ledigt två dagar i nästa vecka istället.

Igår var det en ganska klassisk dag på jobbet. Inspektion hos en äldre dam med alltför många katter. Hur kan man bara bo i en sådan stank??? Nu var det inte fullständig panik så vi kan med socialas hjälp bearbeta damen så att hon kan få hjälp med sitt så kan vi kanske förmå henne att göra sig av med en del katter därefter. Det var framför allt en liten honkatt som speciellt rörde min själ. En liten långhårig sak, mager som en sticka stackaren. Hon skulle passa i mitt hushåll, synd bara att man är inspektör, för jag håller mig absolut undan från att ta hand om individer som jag har hjälpt till ett bättre liv. Det passar illa med min yrkesroll tycker jag. Men vi får väl se om det katthem som var med vid inspektionen kanske kan förmå damen att lämna över några katter. Om denna lilla kattflicka då kommer med kan jag kanske köpa den från katthemmet, vem vet... Sambon är väl inte så avogt inställd till en katt till, även om vi egentligen har tillräckligt med djur. Ja, ja... Den lilla kissen kan säkert få ett bra hem någon annan stans också, och små långhåriga katter brukar inte vara svåra för katthemmen att bli av med heller för den delen. Jag hoppas bara att vi hinner få till något snart...

Idag är det ridskolan som gäller efter jobbet. Vi får se om jag återkommer med rapport senare idag.

Inga kommentarer: