måndag 20 oktober 2008

Back to work...

Tillbaka på jobbet efter en helg med slit på tak (börjar bli ruskigt trött på det nu) och åkandes till släktingar. I lördags fick jag fullständigt frispel i hjärnan. Gormade och skrek, lipade och hulkade, åh fy vad dåligt jag mådde! Och all denna frustration gick ut över min stackars, stackars sambo. Att han inte band fast mig vid ett träd i skogen och lämnade mig där över natten är ett under! Eller det kanske var det han borde ha gjort? Mycket av mitt konstiga humör beror nog på en viss överansträngning både fysiskt och psykiskt. Nu har vi bara några få plåtar och en del nockplåtar (som är väldigt enkla) kvar på vårt eländes tak, sedan ska vi bara göra ingenting ett tag. Det kommer att lätta bördan högst väsentligt. Sedan har vi ju en drös andra saker som är jobbiga, men ett tak mindre är en bit på vägen i alla fall.

Lördagkvällen vigdes till grillning hos sambons bror (min svåger to be vilket år som helst :) ). Sambons bror T med flickvän G väntar tillökning inom kort så det blev lite småprat om det som komma skall. Mycket trevlig kväll med god mat och mys framför brasan... Om det inte var för... Ett styck 60-kilos VALP!!!! Helt galen 9 månader gammal Landseer som definitivt är för stökig för sin storlek just nu. Jag säger bara det... En jättebebis på fyra ben som inte förstår hur stor han är... och en liten tvåbent bebis på väg... jojo... det blir jobb det för den lilla familjen... Vi fick tvåbent bebis när vår förra hund var ett år. Det funkade bra, men då var det en schäfer(= lättuppfostrad) på ca 35 kilo(=dvärghundsstorlek...öööh...nästan...). Det vill säga hälften så stor och dubbelt så lättuppfostrad som denna gigantiskt stora fläckiga nallebjörn! Den "lilla"vovven kommer säkert att bli bra så småningom, men just nu är han lite för mycket att hantera (även för min smak).

Hälsade på mamsen i söndags, nyss hemkommen från sjukan. Storasyster V var där på visit också. Det var kul att ses då det inte händer så ofta. Vi gick en promenad i höstvädret och pratade lite strunt i största allmänhet. Jag fick möjlighet att köra nya fina bilen igen (körde den förvisso på lördagkvällen också). Ju mer jag kör den desto mer tycker jag om den. Ett mycket bra köp vill jag nog påstå även om det kommer svida i plånboken i några år framöver. Mamsen var i alla fall vid gott mod och det var ju skönt. Ska försöka komma iväg hem till mamsen tillsammans med barnen någon dag också snart.

Nä, slutgnabbat här för idag... Man måste ju jobba ibland också :)

Inga kommentarer: