måndag 13 oktober 2008

Måndag igen...

Dagens bild blir på vovven Opus. Inte för att han har med inlägget att göra, utan bara för att han är så grymt söt :)


Helgen gick raskt förbi. Lite takjobb hann vi med bland annat. Jag har fortsatt med mitt städande av kontorsrummet där jag håller till. Minst tusen gamla tidningar, artiklar och informationsblad har funnit sin väg till pappersåtervinningen. Nu börjar det bli så tomt på rummet att det nästan ekar... Jisses vad med skräp man samlar på sig.. Nu ligger där på bordet en liten liten hög med brådskande ärenden som ska göras klara inom kort. Det är skönt att se att högen minskar i alla fall, även om det var mycket oviktiga papper i högen förut.


Idag har jag fått ett gäng samtal om en påkörd räv i ett bostadsområde. Eftersom folk var oroliga för att räven skulle vara vid liv (vissa har sett den andas) så var det rätt bråttom att få tag i behörig viltvårdare för att ta hand om den stackars räven. Jag ringde runt förstås, med slutresultatet att man tydligen inom viltvården tar fullständigt avstånd från allt vad kommunalt viltvårderi heter när älgjakten har börjat... grrr... Till slut ringde jag och bönade till polisen om de möjligen kunde rycka ut, vilket de naturligtvis skulle göra... Man undrar ju om vissa tar på sig rollen som kommunala viltvårdare för skojs skull i tron att man kan välja att jobba för kommunen när man har lust... Visst, det kanske är jättekul med älgjakt (även om jag har svårt att förstå nöjet att sitta timme ut och timme in i en upphöjd koja i skogen) men man kan ju inte bara välja bort det man faktiskt har tagit som uppdrag.


Imorgon ska jag få skjuts av en kollega för att kunna hämta min nya bil. Bilhandlarn står förhoppningsvis och putsar på den redan nu så att den är blank och fin imorgon när jag hämtar den. Mmmmmm... jag längtar :) Sedan när jag kommer hem med underverket ska faktiskt sambon få den äran att låna den till jobbet. Men bara om han kör mig till garaget på mitt jobb så att jag kan hämta gammelbilen. Annars får han inte köra min lilla skönhet... :)




Inga kommentarer: