fredag 31 oktober 2008

Ännu en vecka till ända...

Jisses vad tiden går fort. Hela veckan for iväg med en rasande fart. Ingenting speciellt har egentligen hänt. Mamsen har spenderat veckan på hospitalet igen :( Hon mådde inte så bra av sina mediciner så det bidde akut inåkande till plåsterhuset för vård, lugn, ro och mat via nål i armen. Hon ringde igår och mådde då betydligt bättre. Nu var hon mest irriterad på att hon inte förstod sig på sin nyinköpta mobiltelefon...

Idag slutade vi tolv. Jag hade lite att fixa med så jag passade på att stanna i ett par timmar till. Red ut på eftermiddagen. Patricia var oftare på två ben steppandes och hoppandes. Jag vet inte om det berodde på att hon är ovan vid sitt ländtäcke eller om hon var hungrig. Ja, ja, jag for inte av idag heller, inte ens nära faktiskt. Nä, det var inte piggbrallar, det var något annat som gjorde att hon blev sådär. Vi får se om hon är lugnare imorgon...

Sambon har nu fixat tak på förstukvisten också. Han har kapat plåt så ekonomiskt så det blev över till taket över förstukvisten med... Nu ska vi fixa lite rännor och sånt också. Men det blir inte i helgen. Jag har tänkt att försöka gjuta fast en stolpe för en lykta som vi ska ha på parkeringen. Man blir nämligen smått tokig på att det blir så ruskigt mörkt där på vintern. Ska bli skönt att få upp en lampa. Nästa lampprojekt blir nog att sätta lyktor utefter vägen till stallet. Kan aldrig bli för mycket lampor på vintern. Jag skulle vilja ha en terrängbana modell elljusspår också. Det skulle vara coolt :) Men man ska väl kanske ha lite mer mark för det. Det är i alla fall en dröm som skulle kunna bli sann faktiskt :)

Inga kommentarer: