söndag 2 november 2008

Vill ha mer helg...

Varför är det så att när helgen är slut vill jag ha helg ett tag till. Jag känner redan på lördagen... åhhh nu är helgen snart över, suck!!! Helt sjukt egentligen, jag har ju ett jobb som är helt okej och bra arbetstider fakiskt. Men det är som det är, lite vill ha mer...

Pratade med Mamsen ikväll. Hon mådde under omständigheterna bra. Jag fick veta att det snart är dags för hennes häst att vandra på de evigt gröna ängarna (hästen här ovan...). Han har varit knackig en tid, och eftersom mamsen inte längre kan rida så har hon beslutat att det är dags nu. Alltid sorgligt sånt här, men hon gör helt rätt. Han ska inte gå där och inte bli ordentligt omskött bara för att någon människa är sentimental. Visst, han får sin mat, sina täcken bytta, hovarna verkade mm. men den där dagliga gosstunden, rykten, ridturen får han inte längre och då blir det bäst för honom på de evigt gröna ängarna... Så är det, inget att lipa för!!! (erkänn att du fick en tår i ögonvrån...).

Jag red ut i skogen idag. Hade väl önskat att rida ut med dottern K, men som den tonåring hon nu är så kommer hon ju inte upp förrän vid ett-tiden på eftermiddagen, och då har jag redan hunnit rida (för vem orkar vänta halva dagen för att få sällskap i skogen...). Idag både travade och galopperade vi :) Pigg och glad, men inte så stissig som hon var härom dagen. Så sköööönt, för jag gillar inte stissiga hästar!

Nu ska jag luta mig tillbaka och se på tv. Vid nio blir det en tripp ut till stallet för att natta hästarna. Även om det är segt att gå ut sådär på kvällen så är det så mysigt när man väl är där. Då blir det gärna lite extra mys, hovkratsning och borstning av Estep. Han bruka tycka det är skönt att få pälsen putsad inför natten, så det är klart att han ska få det. Han är ju trots allt väldigt speciell :) ( På bilden nedan är han nog "bara" 27 eller så)






Inga kommentarer: