fredag 14 november 2008

Ensam på jobbet

På bilden: Yatzy kooikerhondje :)

Nu har hela enheten åkt på enhetsresa med övernattning. Jag har inte möjlighet att följa med på grund av häst-, och barnpassningstrassel. Det är rätt skönt att vara själv i sin lilla korridor, inget som stör. Jag känner mig rätt avslappnad och bekväm och jobbade på rätt bra igår (på eftermiddagen då...) Idag ska jag dyka ner i registervärlden och överföra en drös objekt till en fil som ska vidare till länsstyrelsen. Lite pilljobb med det, men egentligen inte så svårt (läs intelligensbefriad arbetsuppgift).


Igår var dottern K och red på ridskolan. Gymnastik till häst var det, så idag när hon gick upp var hon ganska mör i benen och magen (även om hon inte sade något så syntes det när hon gick :) ). När jag var liten hade vi en ridlärare som tyckte det var väldigt kul att terrorisera oss elever med allehanda gymnastikövningar, så jag kommer definitivt ihåg hur man kände var varenda liten muskel satt flera dagar efteråt. Men kul var det och nyttigt också :)


Mamsen har sluppit ut från sjukhuset och har flyttat till en vårdinrättning med mera hemmakänsla än förut. Dessutom ligger detta ställe närmare hem så det blir lite lättare att bara "svänga förbi". Får hoppas att hon piggar på sig ännu lite till så att hon kan få komma hem till sina djur och sin man ett tag. Det tror jag hon skulle må bra av. Man får väl kolla upp allergistatusen på folk som vårdas där på vårdhemmet och i bästa fall kan man kanske ta med sig vovven i alla fall för ett besök (katten vill nog inte följa med tror jag...). Jag och min familj ska i alla fall åka dit och kolla läget i helgen. Att mamsen får komma från sjukhuset får man ta som ett gott tecken. Frisk blir hon inte men om hon kan må någorlunda bra så får man vara nöjd med det (eller hon får vara nöjd med det, kanske man ska säga).

Inga kommentarer: