söndag 16 november 2008

Big rehab lektion 1

Skum rubrik va... Ja, efter stort deppskov igår kväll efter att jag hälsat på mamsen på hennes nya adress redde vi (jag och sambon) ut en del frågetecken när det gäller mina hysteriska anfall. Jag får nästan panik så fort någon (det kan vara jag själv också) kräver att jag ska prestera något. Hjärtat klappar fortare och panikkänslorna börjar bubbla. Huga.. NOT GOOD!!! Som bekant får jag inte särskilt mycket gjort av något jag planerar så idag blev det lektion ett i planering. EN SAK I TAGET!!!

Bäst att mota Olle i grind och se till att komma ner på jorden ett tag. Idag lyckades jag med den sak jag planerade i morse. Jag mockade ur de blöta bäddarna ur hästarnas boxar. Det var min plan för idag och jag lyckades genomföra det. Dotter K red Gullan på volten. Jag tyckte att det räckte att mocka idag så något hästeri blev det inte. Nu lät det väl som om jag aldrig mockar, och självklart gör jag det varje dag, men eftersom jag har bäddar till hästarna så bygger man bara på bädden efterhand istället för att mocka ur kisset. Jag mockade alltså ut kisset idag, så var det...

Första tunna snötäcket kom idag. Blöta slaskiga stora flingor dalade ner från en jämngrå himmel. På eftermiddagen klarnade det upp lite grann så det blev en hygglig eftermiddag i alla fall. Nu ska jag åka och handla någt gott som vi kan ha till korven vi ska äta ikväll.

Tack och adjö...:)

Inga kommentarer: