lördag 25 oktober 2008

Älsklingen...

Ja, sambon, rubriken gäller dig i de flesta sammanhang, men utöver er alla tvåbenta älsklingar jag har så har jag ett gäng fyrbenta älsklingar också. Idag är det Patricia som får pris som dagens älskling på fyra ben. Efter många veckors uppehåll i ridningen tog jag ut Patricia på en ridtur i skogen. Allt som hördes var skogens sus och Patricias flappande läpp. Så himla avslappnande och skönt. Precis vad jag behövde :) Patricia var rejält på tårna vilket visar sig genom att frekvensen på läpp-flappandet ökar. Hon är dock betydligt mer terränggående nu än hon var när jag köpte henne. Då kunde hon nästan snubbla omkull om hon råkade kliva på en kotte i skogen. Idag var det inget snubbel alls, trots att vi red omkring runt träd och stubbar utanför stigen. Det var kul tyckte Patricia, mycket spännande att se vilket träd jag skulle välja nästa gång :)

Sambon tog en svampplockarpromenad med hundarna när han vaknade. Det blev en hundbajspåse full med trattkantareller (det är det vi i huvudsak använder hundbajspåsar till... tur man bor i skogen :) ). Svampen ska jag göra iordning och frysa ner ikväll. Vilken lördagssyssla va???

Inga kommentarer: