fredag 3 oktober 2008

Äntligen fredag...

Mmm, fredag igen! Skönt med helg även om jag måste upp tidigt i alla fall för att ta ut hästarna i hagen. Sambon jobbar i natt vilket är trist, men det är smällar man får ta. Han får ju i alla fall lite lugn och ro och ledigt från husbyggeriet ialla fall. Man får vara glad för det lilla :) Idag blev han klar med alla plåtbeslag, så nu är det bara själva takplåten kvar. Slut på allt spikande :) :) :) för plåten skruvar man. Vi ska försöka få upp lite plåt imorgon, och medan sambon sover ska jag måla knutarna och fönsterfodren. Jag ska ta lite bilder på härligheten imorgon och lägga in bilder här så får den som vill se vilket slit det har varit med vårt tak :)

En gammal bekant som driver bevakningsföretag kom in i den lokala matbutiken idag. Han undrade om jag ville jobba extra inatt... ha ha ha ha!!! 13-timmars-pass och att stå och bevaka ett vägbygge.. NÄ TACK!!! BEEN THERE, DONE THAT... Visst skulle jag kunna göra det någon gång, bara för att känna på vad jag slipper nu med mitt nuvarande jobb. Det kanske skulle vara nyttigt förresten. Man blir lite gnällig över skitsaker ibland, och då måste man gå tillbaka och tänka efter hur det kunde ha varit. 13 timmar i stående och gående ställning, tjuriga anställda som behandlar en som skit, obekväma uniformer som inte är tillverkade för vårt klimat, svinkallt på vintern och kladdvarmt på sommaren. Ja, listan kan göras ganska lång om man tänker efter. Något som jag saknar (ja, man kan faktiskt sakna saker inom det yrket) är alla lediga dagar. Eftersom det är så långa pass så får man fler dagar ledigt än normalt. Något som verkligen är en bra grej.

Idag var det enhetsmöte, precis som alla andra fredagar. Jag hade vaskat fram diverse frågor som inte blivit besvarade det senaste året. Enkla saker som borde fixas till för att få någon vettig ordning på arbetet. Bara att köpa hem alkogel verkar vara ett problem som måste TITTAS NÄRMARE PÅ!!! Jag blir tokig på att allt ska vara så förbaskat trögt!

Patricia fick en ny dojja till slut, så idag tömkörde vi lite på volten. Patricia var ganska frågande till uppgiften, men fattade efter en stund att hon inte behövde gå spikrakt i kroppen. Hon hade ju ingen sulky efter sig, och det var nog det som inte stämde för henne. Ja, i alla fall så blev det lite skritt och trav. Något trampa under sig i trav blev det inte idag, men hygglig form i skritt fick vi till i alla fall. Vi ska ta lite tömkörningspass ett par gånger i veckan så lär vi oss nog så småningom. Jag är ju trots allt nybörjare jag med när det gäller tömkörning.

Dottern hoppade studs med Gullan. Det var en nyttig övning för Gullan det. Jag såg inte själv, men Gullan verkade rätt nöjd. Hon blir rätt svettig nu, så jag vet inte om vi kanske ska klippa henne lite. Jag vet inte, men vi får se. Får hon ett ordentligt täcke på sig så gör det ju egentligen inget om hon blir svettig när man rider.

Ikväll blir det tv för hela slanten. Skönt att bara slappa när det är fredag tycker jag.

Inga kommentarer: