tisdag 21 oktober 2008

Har inte folk vettigare saker för sig... ?

Ja, ibland undrar man verkligen vad det är för problem folk har. För någon dag sedan fick jag in en anmälan om en häst i bedrövligt skick. Ingen mat, inget vatten, hovarna overkade sedan månader tillbaka mm. mm. Jag tyckte det lät riktigt illa så jag åkte till hästen för att kika, förberedd på att snabbt få till både veterinärbedömning och tuffa vilkor för hästägaren. När jag kom till stället står där en ensam stackars häst, ätandes hö av finfin kvalitet (till synes alltså) samt halm att pilla med när höet var slut. Två hinkar fulla med vatten, inget som helst fel på verkning av hovar. Det som var problem var en allt för liten hage (vilket egentligen berodde på att hästen var konvalecent efter ett fånganfall) och att hästen inte hade någonstans att gå in... Ibland undrar men om man sett samma häst som de som klagat??? Visst, vi har väl inte sett det sista om denna lilla kuse, men jag hade ju inte behövt släppa allt annat för att titta på denna ganska normala häst i alla fall. Men vissa har bannemig inget eget liv verkar det som. Självpåtagen djurräddare som jagar runt och klagar på varenda litet stall i krokarna. Helt otroligt!! Efter detta lilla besök åkte jag vidare till ett annat stall där ägaren till hästen enligt uppgift har två hästar till. Inget fel på dem heller vad jag kunde se...

Det är ju bra när folk märker av problem, men de behöver kanske inte överreagera... Nu ska jag hem till min lilla stuga och ladda för en ny arbetsdag imorgon. Hoppas det blir en trevlig dag :)

Inga kommentarer: