tisdag 31 maj 2011

Fart och fläkt...

Nu har ytterligare några dagar gått på nya jobbet. Är det bra då??? Jojomensan, jag trivs utmärkt faktiskt. Något som skulle ha kunnat vara bättre var själva överlämningen kan jag tycka. Det är otroligt mycket som pågår (som jag ska fixa) som jag inte fått någon som helst information om, och det kan ju vara lite jobbigt. Min företrädare, som jag skulle jobba dubbelt med under dessa två veckor har varit här sammanlagt tre dagar under dessa två veckor. Vi har haft lite mailkontakt, men det hjälper ju inte så mycket när man får halva svar på sina frågor istället för hela svar. Jag försöker rota reda på information genom andra människor istället, med sådär lyckat resultat (Det där med att svara på mail eller telefon är inte allas starka sida precis). Men det är det enda jag egentligen har att klaga på. Jag tycker att jag får till bitarna förr eller senare i alla fall. Någon gång ska ju vara den första, och det finns ett par stycken människor som har hjälpt till att anordna kurserna förut som kanske har lite tips.

Annars pysslar jag med allt möjligt och det känns verkligen bra. Jag har granskat två remisser skrivit yttranden på dem. Jag har tillverkat kursintyg till 100 pers, slagits med skrivare, dator och accessprogram för att få ut etiketter och skrifter som jag vill ha dem. Jag har skrivit kallelser och mötesprotokoll, jagat folk med blåslampa för att få reda på om de kommer till det ena eller andra mötet, diariefört handlingar (inte direkt nybörjare på det precis :s ) mm, mm. Jag har väl sällan varit med om att dagarna gått så fort på en arbetsplats...

Nästa vecka ska jag börja ta med Örnie till jobbet också. Han ska få följa med när maken jobbar och måste sova på dagen. Yatzy får också följa med, men maken kanske inte går med på att bli av med båda sängvärmarna (han antyder det i alla fall)... Jag ska fixa två hundfiltar, vattenskål och en hundgrind till arbetsrummet i alla fall så att det är förberett till båda vovvarna när det är dags.

Hela helgen gick åt till att rensa sommarhagen från diverse bråte. Nu är det stängslat och klart och hästarna har börjat använda hagen. Även om det är mycket skog i hagen, så verkar de trivas ganska bra tycker jag. Skönt att få till en sommarhage som man inte behöver plocka ner varje höst :)

Nä, nu ska jag fortsätta pyssla. Idag blir det operation utskrift av namnskyltar. Undrar hur det ska gå???

Inga kommentarer: