tisdag 3 maj 2011

Icke då...

Flyttlasset går redan den 16 maj till Ultuna och inte den 1/6. Ska bli skönt att påbörja något nytt! Så nu ska jag börja plocka hem grejor som är mina från kontoret. Känns himla bra faktiskt (lite läskigt också förstås). Det är svårt att fokusera på jobbet just nu. Men några till ärenden ska jag väl lyckas få iväg innan jag slutar. Den sista timmen idag ska jag nog ägna åt att rensa pärmar tror jag. Dumt att släpa med en massa som jag inte kommer att ha någon nytta av i framtiden.

2 kommentarer:

jossan sa...

SV: Jag ringde idag och förklarade läget, om huvudvärken och att jag nyss träffat läkare och ville komma igen för att diskutera ev. sjukintyg.

Då fick jag världens längsta predikan om det måste vara att jag mår dåligt psykiskt som gör att jag får huvudvärk eftersom dom inte hittar konkreta fel. Och att dom inte skriver sjukintyg, att jag inte kan gå och vara hemma. :s

Men ska försöka få komma till läkare och diskutera med den, och inte med telefonisten.

Jag går i en skola som är väldigt slapp och skön, så egentligen är det ju inte skolan som är problemet. De är liksom hela situationen. Hela 1an pluggade jag som en idiot och tyckte skolan var GRYMT KUL. Efter lovet var det som att jag hade dött.. ingen gnista alls, ingen motivering alls till att plugga.

Jag ska nog sjå mig lite iaf, och vänta och se hur de känns efter lovet. Känns ju ändå dumt att hoppa av när de bara är ett år kvar.. Men de är en lång tid de oxå om man går och "mår dåligt" över skolsituationen.

Agneta sa...

Ja, se läkare :p Men det är bara att ligga på och kräva. Till slut ger de sig ska du se :) Det är garanterat därför "högutbildade" människor anses få bättre sjukvård än "lågutbildade". De ger sig inte helt enkelt. Visst är det säkert så att det har med din situation att göra, men du måste ju få hjälp under tiden du tillfrisknar liksom.

Ta det riktigt lugnt på lovet och försök släpp alla krav och se om det känns bättre. Bastu och vetekudde brukar funka hyggligt för mig när jag har spänningshuvudvärk. Då tvingar man sig själv att sitta still och ta det lugnt. Kan vara ett tips :)

Skolan är pissträlig till och från (been there, done that) men när man fixat den så är man rätt nöjd i alla fall.

Lås inte fast dig bara. Det finns tusen vägar att gå.

Hakuna matata