måndag 9 maj 2011

Komma igång...

Sista veckan på jobbet nu. Jag försöker komma igång med resterande ärenden som jag ska fixa innan fredag, men ack så trögt det går. Egentligen är det bara två ärenden som jag kan göra något med eftersom de andra två väntar på kompletteringar. Jag kommer inte ringa och tjata. Varför då liksom? Det är ju upp till de sökande att få till kompletteringarna, det ligger i deras intresse om de får godkänt eller ej. Mig gör det det samma. Bygger de ändå väntar en fet avgift och kanske, kanske får de inte använda stallet alls. Inte mitt problem det heller.

I helgen fick jag igång potatislandet och byggde även en upphängningsanordning för björnbären. Det blir nog fint tror jag. Potatisen har nog inte kommit i jorden så tidigt någon gång tidigare, så det är jag lite stolt över faktiskt :)
Örnie badar tassarna
I söndags åkte jag med Örnie ner til en strand i närheten. Han fick se havet för första gången i sitt liv :) Örnie doppade i alla fall alla fyra fötterna i vattnet, men en sådär naturlig badhund verkar han inte vara. Kanske ska man ta med sig Yatzy också någon dag och se om han fortfarande gillar vatten?

På stranden träffade vi också en Grand Danois-farbror som hette Helmer. Helmer var stor och svart, men mycket snäll :) Nyttigt för Örnie att träffa vovvar i alla möjliga storlekar.

Nä, nu är det snart dags för lunch, och sedan får jag nog lov att ta tag i sakerna, så jag slipper sitta på fredag och göra klart det sista.

Ha det!

Inga kommentarer: