måndag 16 maj 2011

Nytt jobb med utmaningar...

Så har man gjort sin första dag på nya jobbet då... Jag får lov att säga att det känns lite rörigt i huvudet just nu, men det blir nog ordning på det så småningom. Hur som helst är det mest administrativa saker jag ska pyssla med. En del uppbyggnad av ett diariesystem (som just nu är knappt existerande), hålla reda på chefen som tydligen är professor ut i fingerspetsarna (minst sagt tankspridd alltså), hålla reda på kursdeltagare, föreläsare, lokaler, mat osv. osv vid kurstillfällena. Utöver det ska det bli en hel del utbyggnad av hemsidan (som är ganska tunn och tråkig just nu). Allt möjligt smått och gott med andra ord :) Jag är helt säker på att jag kommer att trivas med det nya jobbet :)

En av mina arbetskamrater jobbade tidigare på en länsstyrelse tillsammans med den person som jag ska ha tjänsten efter. Det innebär att dessa två är väl inkörda med varandra vilket naturligtvis gör arbetskamraten lite orolig. Det förstår jag helt och fullt, men jag ska göra mitt bästa för att hon ska trivas med mig med. Det har gått lite rykten om denna arbetskamrat, men det jag kände idag var i alla fall att hon verkar vara en trevlig prick, så vi ska nog komma överens.

När jag kom till jobbet i morse var det bara ett stort lugn som slog emot mig när jag öppnade dörren. Jisses vilken härlig känsla :)

Jag åkte hem lite tidigare idag eftersom det var överfullt i skallen. Så det blev tid att göra i ordning mat till maken. Nu har jag tagit in pållarna också och gått igenom Gullans ben. Svullnaden har gått ner ganska ordentligt på utsidan av benet, så det verkar som om svullnaden är på väg att lägga sig :) Skönt om det rättar till sig.

Inga kommentarer: