onsdag 4 maj 2011

Jag vill hinna och orka, därför byter jag...

Jo, så är det (förutom fyrkantighetsproblemet på mitt nuvarande jobb). Jag känner att jag varken har ork eller tid att skjutsa ungar hit och dit (jag gör det ändå, men det är rätt stressigt) eller ta ut hästarna på en sväng. Hur det än är så vill jag gärna umgås med maken de få dagarna som jag kan träffa honom, så då blir det ingen ridning. Hur kul är det att bara gå och mocka skit och fixa så att hästarna mår bra om jag inte känner att jag hinner rida dem = utbyte för mina "tjänster/pengar". Gullan blir inte av med sin stora mage och Patricia går där med sin smala hals och omusklade rumpa och bog(eftersom jag inte orkar motionera dem när jag kommer hem). Det känns ganska värdelöst faktiskt.

Jag hoppas nu med mitt nya jobb att jag ska få större möjligheter till att jobba på tider som passar mig. Gärna hemifrån någon dag i veckan, men också att jag kan komma hem i bättre tid på kvällarna. Även om det kommer bli stressigt i perioder, så blir det förhoppningsvis lugnare perioder också. Framförallt är det ett mycket självständigt jobb, vilket förvisso ställer stora krav på mitt ansvarstagande, men som även ger en hel del frihet att ordna arbetet utefter det som passar mig bäst.

Mitt nya jobb innebär några resor per år tyvärr, men som jag har räknat ut så blir det inte mer än max 10 nätter borta per år vilket inte borde slita alltför mycket på familjelivet hemma. Det blir lite mer jobb för dotter K som kommer att få släppa ut pållar någon morgon per resa, men hon  (och dotter J) är ju stora nu, så det går nog bra. Lite klurigare blir det med skjuts till tåget på morgonen vintertid, men man får väl försöka anpassa kurstillfällena till sen vår och tidig höst kanske... Då kan barnen cykla till tåget i alla fall. Om två år lite drygt får dotter K se till att ha fixat körkort också så får hon ta och skjutsa syrran lite ;) Japp... allt löser sig med lite lister och latexfog som snickarn sade :)

Inga kommentarer: