tisdag 17 maj 2011

Börjar komma igång...

Efter en rörig dag igår så blev det lugnare idag. Jag satt hela förmiddagen med kursintyg som ska ut till kursdeltagare från senaste kursen. Närmare bestämt 97 stycken. Lite sånt där småpill som jag tycker är kul. Inte särskilt "agronomigt" men det kan det ju inte alltid vara. Eftermiddagen ägnades åt remiss-läsning (mer agronomigt :) ). Ändringar i kontrollföreskrifterna och avgiftsföreskrifterna som jordbruksverket hade missat att skicka till SCAW. Bråttom, bråttom tyckte kollegan... Remiss-svaret ska vara inne den 25 :o Haha... På gamla jobbet fick man ofta in remisserna två till tre dagar före sista datum  så 8 arbetsdagar är rena lyxen :)

Jag har fått bekräftat att det är okej att ta med sig vovvarna till jobbet :) (Måste bara få överta mitt rum helt först, vilket kommer att ske den 1:a Juni) Ett alldeles utmärkt ställe att socialträna vovvarna på. Det finns vovvar i varenda vrå på det där stället och även människor förstås. Maken tycker att jag är alldeles för dålig på social träning av Örnie (jo, det märks att du anser det, och jo, jag är dålig på det) men får vovvarna följa med till jobbet de dagar maken jobbar så blir det nog lagom mycket social träning för dem tror jag.

Här hemma har det regnat till och från hela dagen vad jag förstår. Det blir nog ganska blött i skogen på hundpromenaden ikväll.

Mitt dåliga samvete rör sig för närvarande till den oklippta gräsmattan. Vi har inte bytt ut plogen på trädgårdstraktorn till klippaggregatet än så gräset frodas rejält nu :( Vi får se till att fixa det någon kväll nu när maken är ledig i några dagar.

Nä, nu ska jag ta en promenad med vovvarna... Kanske lite godissök i skogen kan vara något???

Inga kommentarer: