måndag 23 maj 2011

Ny vecka, nya tag...

Hoppsan vad helgen gick fort. Större delen av lördagen gick jag runt i den blivande sommarhagen och drog undan gamla ruttna träd. Det är enorma mängder av den varan i hagen. Men det kommer att bli fint när det mesta av träden är borta. I söndags åkte jag och barnen till stora köpcentret i närheten och shoppade kläder. Allas garderober var i starkt behov av uppdatering så det var ingen dum idé att handla lite. Jag tycker det är ganska träligt att handla kläder (eftersom jag oftast inte hittar det jag söker) men denna gång kom jag i alla fall hem med lite kläder. Ungarna har lättare att hitta kläder som de gillar så de kom hem med lite mer grejor. Jag tror att de var nöjda i alla fall. Framåt kvällen var det dags för dotter J's vårshow med hennes dansgrupp. Det var roligt att se att hon har utvecklats så mycket under året.

Idag var det dags för mig att ta över telefon och dator från min kollega. Det var skönt att få egen dator som jag kan lägga upp mina egna inställningar på. Det är så jobbigt att alltid leta reda på mappar och grejor på andras datorer.

Dotter K och Gullans nya medryttare tog ut pållarna på en skrittpromenad idag. Det var skönt för alla parter tror jag. Hästarna och ungarna såg i alla fall nöjda ut när de kom tillbaka. Gullans svullnad är helt borta nu, så det är bara att sätta igång henne igen. Fy vad jag har haft dåligt samvete för hästarna länge nu. Men kanske ordnar det upp sig till slut. Skulle vara himla skönt faktiskt.

Inga kommentarer: