torsdag 12 maj 2011

Tunga beslut och glada besked...

Nu har vår älskade lilla Opus fått springa vidare till hundhimlen. Vi bestämde oss i helgen då han blev markant stappligare i gången. Så igår fick han somna in för gott. Det är jättejobbigt att se att det är dags, men vi måste ju ta vårt ansvar och göra det rätta. Opus kommer (precis som Hasso, Estep och katten Fjodor) ha en speciell plats i hjärtat. En ny Opus (eller Hasso, Estep och Fjodor heller förstås) kommer vi aldrig få, men istället har vi en underbar ny liten personlighet i Örnie och så Yatzy med sammetsögonen också förstås. Alla djur har sin individuella charm :)

Lite roligare nyheter är att jag till slut har fått svar på min förfrågan om nytt arrendeavtal för marken runt vår lilla gård. Jag gav förslag på ett fem-årigt avtal på marken där stallet och vinterhagarna ligger, och sedan ett-års-avtal på sommarhagarna. Det gick markägaren med på och även (vad jag förstår) mitt kostnadsförslag :) Det innebär att jag kan börja stängsla sommarhagen och även anlita grävare för att fixa en större ridbana :) Kanooon!!!

Inga kommentarer: