torsdag 2 juni 2011

Alltid strul med elstängsel

Nu är även elaggregatet till stängslet uppsatt. Givetvis leddes inte elen hela vägen runt vilket är väldigt störande. Jag misstänker att det är skarvarna i stängslet som stör och sedan behövde jag skarva sladden som matar ström till själva stängslet från aggregatet också. Det kan också vara en eltjuv kanske. Idag ska jag rulla iväg till granngården och leta rätt på en matarkabel till stängslet och nya skarvbrickor till skarvarna så att de inte stjäl ström där. Aggregatet ska täcka för 2 km stängsel med tät undervegetation och mitt stängsel är lite drygt 1,5 km utan undervegetation i stort sett så det ska vara tillräckligt...

I morgon ska jag vara ledig och åka till Strömsholm med kompis J. Det blir en skön avkoppling att titta på lite hästar och snacka skit :) Fint väder ska det bli också, så det blir nog en riktigt bra dag!

Inga kommentarer: