fredag 10 juni 2011

Ännu en vecka är över...

Den här veckan har det varit riktigt fullt ös hela tiden. I måndags var jag ledig men i tisdags drog det igång med full fart.

Ibland kan man tacka outlook för mycket. Jag kom till jobbet strax före åtta på morgonen, tog en kopp kaffe och började pula med anmälningslistor till en kurs som vi ska ha nästa vecka. Kvart över nio plingar telefonen till (som är synkad med outlook). Jag ser till min fasa att jag ska vara på Uppsala slott halv tio :o Visst tänker ni... slottet syns ju över hela stan så det kan ju inte vara så svårt... Nej, förvisso inte, men att hitta dit med bil när man aldrig varit där förut (och dessutom försenad) kändes väl sådär bra... Hur som helst drog jag ut kartan från eniro (thankyou very much) och gasade iväg. En minut i halv-tio var jag på plats på slottet...phuuu!!!

I onsdags var det en workshop som handlade om ärendehanteringssystem/diarium. Rätt invand på den fronten med tanke på min tid inom kommunen och länsstyrelsen så blev jag lite förvånad att det var så svårt för folk att förstå vitsen med att ha ett ärendehanteringssystem. Men, men... så är det väl i den akademiska världen. Ärendehanteringssystemet verkar i alla fall utvecklingsbart och det är ju bra.

Igår och idag har det också varit möten, där jag skriver protokollen. Där emellan har jag jagat hotellrum till mig, chefen och alla föreläsare till kursen i nästa vecka, fixat namnskyltar till alla kursdeltagare (de blev inte jättebra så den mallen får jag redigera lite till nästa gång), skrivit i ordning schema och info till kursen, beställt flygresa åt mig och chefen, läst igenom en rapport som bevisar att fiskar känner smärta (surprise va...), börjat läsa igenom ett betänkande om försöksdjur mm. mm. Inte en dag som är den andra lik med andra ord. Så himla skönt!

Gullan och Patricia har blivit ridna både måndag, tisdag och torsdag den här veckan av dotter K och lilla medryttaren. I torsdags tyckte jag dock att Gullan inte gick riktigt rent, så på tisdag får hon vila från ridningen. Då ska Gullan få ett bad istället :)

Inga kommentarer: