lördag 4 juni 2011

Vilken härlig ledighet jag har haft :)

Jag är ledig mellan torsdag och till och med måndag :) I torsdags åkte jag till granngården och köpte matarkabel och lite annat skrot till elstängslet. Nu är elkabeln nedgrävd och även en jordkabel som var i vägen också. Det blir så mycket prydligare när kablarna till elstängslet inte ligger ovanpå marken. Jag köpte ett skåp till aggregatet och det är också på plats. Jag satte upp ordentliga kopplingar mellan över- och undertråd och det gjorde susen för stängslet. Nu är det ordentligt med el i hela stängslet igen. Hästarna trivs bra i hagen och går och betar både i skogen och ute på de lite öppnare delarna. Det är inte mycket mat att tala om egentligen, men jag får hålla lite koll på Patricia så att hon inte blir för smal (Gullan ska ju bli smalare så för henne är betet perfekt).

Dotter K och lilla medryttaren E red ut på Gullan och Patricia i torsdags. När de kom hem igen spolades hästarna av och sprayades med flugmedel (och Patricia gick med på det...) Härlig dag för pållar och ungar.

Patricia och Gullan vandrar i sommarhagen

Igår bar det av till Strömsholm för lite hästliv med kompis J. Otroligt varmt väder och vacker miljö gjorde dagen till en riktig hit :) Mesta tiden spenderade vi vid vattenhindret. En krasch fick vi se. Det är riktigt otäckt när det blir så. Nu klarade sig häst och ryttare utan några värre blesyrer. Ryttaren fick några ordentliga skrapsår och blev lite halt, men annars okej. Hästen verkade också okej där den galopperade iväg på en egen liten utflykt.
Vattenhindret Strömsholm
 Efter ett par timmar på terrängbanan gick vi runt bland stånden med hästprylar. Två schabrak (utan kantband) för 100 kr blev det. Jag hade tänkt att köpa en sadelgjordstunnel också, men den enda som hade sådana tog inte kreditkort, så det blev inte något köp där. Men två schabrak för 100 kr är ett fynd, så jag är inte ledsen :)

Efter shoppingrundan blev det någon timme eller två i skuggan vid framridningen till dressyren :) trevligt och avkopplande tidsfördriv. Jag håller med kompis J om att framridningen är mer intressant än själva tävlingen. Favoriten blev hästen Galliano med ryttare. Mjukt och trevligt hela tiden. Jag hoppas att det gick bra för ekipaget, för det var de värda tycker jag :)

Trött och svettig kom jag hem vid halv åtta-tiden. Jag lagade till en snabb pastarätt till oss och sedan var det bara att kasta sig i soffan efter en särdeles trevlig dag :)

Inga kommentarer: