onsdag 29 juni 2011

Midsommar över...

Det rullar på som vanligt här. Midsommar firades med hemfixad sill och västerbottenpaj tillsammans med familjen och styvpappa L :) En midsommar precis i min smak! På jobbet är det väldigt lugnt i korridorerna nu. De flesta har gått på semester men jag får hoppa över min tyvärr. Det skulle kännas konstigt att dra iväg på semester innan man är varm i kläderna också, men några dagar här och där går nog att få till i alla fall.

Gullan och Patricia har blivit ridna av ungarna och Gullan börjar se riktigt fin ut nu. Nyttigt för henne med magert bete och mer motion. Patricia skulle behöva lite mer bete, men det går ingen större nöd på henne än så länge i alla fall. I förrgår lyckades hon tappa en sko, så hovis får lov att komma hit och fixa det :(

På måndag ska jag byta in min bil... Känns lite ont i magen (mycket pengar) men det blir nog bra i slutänden i alla fall. Tyvärr får jag inte så mycket i inbyte som jag tänkt mig (kamremsbyte och slitna bromsar bland annat) men det är som det alltid är med bilar. Alltid en förlustaffär hur man än gör... Det var ett bra pris på den nya bilen (drygt 50.000 kr i rabatt) så den där värdesänkningen som sker så fort man lämnat bilfirman är uppäten direkt i alla fall :) Nu ska vi bara se till att byta in makens bil också. I det fallet är det kanske idé att sälja privat... Det är en jättebra bil men lite ytrost och milen (20.000 mil) skulle dra ner priset på bilfirman väldigt mycket (ibland undrar jag hur de tänker faktiskt, förutom förtjänsten förstås). Men är det någon som är intresserad av en välskött, fullservad Ford Mondeo kombi-kupé med skinnklädsel och lite annat lull-lull(går som en klocka) så hojta gärna (en cool tonåringsbil kanske???).

Nej, nu måste jag börja göra mig i ordning. Terminsavslutning med jobbet idag, så vi ska jobba i utemiljö på en konferensanläggning. God mat och kanske ett dopp i havet blir det också :)

Ha det!!!

Inga kommentarer: