tisdag 14 juni 2011

Från det ena till det andra...

Igår och idag på förmiddagen var jag och mina kollegor på en försöksdjurskonferens med en hel massa folk som har med försöksdjur att göra. Det var ansvariga för djurhusen, forskare, ansvariga på medicinska företag och sjukhus där det bedrivs forskning med djur. Det vi skulle diskutera var den nya promemorian avseende försöksdjur och det nya EU-direktivet. Ursegt kanske några tycker, men det var faktiskt mycket intressant att höra hur folk resonerar. En mycket givande konferens och mycket trevliga människor :) Jag kände mig väldigt välkommen och de var mycket förstående och hjälpte mig mycket genom att förklara sina resonemang. Det var ju trots allt ett antal år sedan jag läste försöksdjurskursen...

Efter en kvick lunch på konferensanläggningen begav jag mig hem och packade lite pinaler för att sedan åka till Arlanda och vidare upp till Umeå. Av det lilla jag har sett av staden så måste jag säga att jag är positivt överraskad :) En mycket vacker liten stad med många gamla fina hus. Jag bor på ett mycket ståtligt hotell mitt i stan. Lite jobbigt eftersom min chef absolut ville bo på Scandic (som inte alls är lika fint...) Jaja... Han får väl ge igen någon gång och boka nån liten skrupp till mig och bo i finsviten själv ;)

I morgon är det dags för nötkurs (nej, inte nöt som i hasselnöt...). Jag hann aldrig gå den kursen när jag var kvar på länsstyrelsen så det ska bli intressant att sitta med och lyssna denna gång istället. Förhoppningsvis klaffar allting med lokaler, mat och det tekniska så att jag slipper jaga runt som en tok. Jag tror jag har det mesta under kontroll i alla fall.

På tosdag får jag komma hem till min lilla familj igen. Jag längtar redan!

Inga kommentarer: