måndag 28 februari 2011

Ny vecka...

Uppdateringen har varit lite kass här den senaste veckan. Det har inte hänt så förfärligt mycket, så det beror lite på det. I fredags slutade en av mina favoritkollegor för nya utmaningar inom djurvälfärd. Det var lite trist eftersom vi var en liten stabil klick som höll ihop. Jag unnar henne dock att få lite förändring i livet.

I helgen tog vi det lugnt och kikade en del på skid-vm på tv. Det var fint väder så egentligen borde man ha varit ute mer, men det blev inte mycket av den varan.

Idag fortsatte vardagen som vanligt. Vi hade möte om en av våra ridskolor för att få ihop en plan för hur vi ska reda ut röran som gäller ridskolan. Det handlar om hagbrist, icke giltiga tillstånd för verksamheten, bristande ventilation och ombyggda stall utan förprövning. Phu.. Det blir stökigt det!!


Nu ikväll har jag ryktat båda hästarna och provat ut sadlar på Gullan. Jag bestämde mig för de två 17" stübben-sadlarna som ligger bäst på Gullan. Klämmer eller trycker ingenstans och sedan är de sadlarna lite svängda vilket passar Gullans rygg. Jag var lite orolig för att de skulle vara för smala, men det verkar inte så tycker jag. Knepigt det där med sadlar...



Dotter J's kompis gosar med Patricia. Jag tycker bilden är så fin så jag snodde den av dotter J :)

Inga kommentarer: