fredag 11 februari 2011

I morse när jag vaknade...

                                                                  Gullan in action

                                                                 Gamla fina Estep


                                                                   Och min fina Patricia


...var hela världen vit! Jag gick ut och skottade en liten gång fram till parkeringen. Opus stod kvar på trappan och väntade tills jag skottat en bit. Då gick han ut och kissade. Han visade ganska tydligt att han inte ville gå ut i snön så efter kisseriet så fick vovvarna gå in och lägga sig igen medan jag pulsade ut till stallet. Hästarna fick stå kvar inne och fick sitt morgonhö inne. De skulle ändå inte uppskatta att gå ut i snöstormen. Jag har tänkt att släppa ut dem framåt eftermiddagen när vädret har lugnat ner sig lite.

Efter att ha skottat en gång bort till skogen insåg jag att snön är för tung och i för stor mängd för att trädgårdstraktorn ska kunna rå på den så jag ringde grannen och bad honom att ploga ända fram till vår parkering idag.

Maken lyckades, mot alla odds, att ta sig hem från nattpasset inne i staden. Till och med våra igensnöade vägar lyckades han bemästra med min underbara bil. Det är drivor upp till en meter på de värsta ställena, men ändå tuggade sig bilen igenom och ända hem till vår parkering :) MIN BIL ÄR BÄST( och han som körde den så bra idag också förstås)!!!

Jag jobbar hemifrån idag och filar lite på min och kollegans inbjudan till landsbygdsministern. Svårt att inte vara grinig när man skriver inbjudan bara. Grunden till inbjudan är ju att vi inte anser att landsbygdsministern egentligen har en susning om vår arbetssituation och vi vill därför att han ska göra en praktikdag hos oss för att få en bättre insyn i vårt arbete. Men jag filar vidare så får vi se om det blir välformulerad inbjudan.

Bilderna har jag slängt in för att påminna mig om att sommaren faktiskt kommer den också, även om det kanske känns rätt avlägset just nu.

Inga kommentarer: