torsdag 17 februari 2011

Nej, så f*n heller!!!

Stulen bild
I fredags var det som bekant snöstorm i vår del av landet. På morgonen när jag kom ut var det uppskattningsvis 40 cm snö längs hela vägen ända ner till stora vägen (600 meter bort) och upp till en meter i drivorna. Maken lyckades tugga sig hem efter mycket om och men. Jag ansåg att det inte var värt risken att försöka åka ut till tåget och blev också meddelad av chefen att under rådande förhållanden var det lämpligare att ta ut flex, vilket jag gjorde. När jag kom till jobbet i tisdags fick jag reda på att en annan avdelning hade fått ta ut dagen som vanlig arbetsdag på grund av de omständigheter som rådde denna fredag (inga tåg eller bussar gick heller i någon större omfattning). Jag tog upp frågan med vår chef och hon kollade upp detta med ansvarig på personalavdelningen (alltså hon som hade sagt till andra avdelningar att det var okej att ta ut en arbetsdag på grund av fredagens väder).

När vår chef frågade så var det plötsligen inte okej längre, vilket gjorde mig fly förbannad. Vi som verkligen var insnöade denna dag ( jag menar, man skottar sig inte ut 600 meter och man går inte tre kilometer i snöstorm heller, för att komma till ett tåg som inte går) skulle alltså ta ut flex medan andra (som dessutom i vissa fall bor ett par kilometer från jobbet) skulle få räkna dagen som arbetsdag trots att de inte kom till jobbet. Jag blev riktigt förbannad och sade (eller halvt skrek) att jag tyckte att det var skitdåligt att det gällde olika på olika avdelningar, och att vi (vi var tre stycken som var helt insnöade) skulle vara tvungna att ta ut flex på grund av att vi absolut inte kunde ta oss någonstans. När jag gått in på mitt rum och drämt igen dörren kom chefen in och sade att de skulle ändra så att vi tre som enligt henne hade synnerliga skäl ska få ta ut hela arbetsdagen ändå. Sådär ja... Synd att man ska behöva bli så fly förbannad bara!

Vi tre som blev insnöade på riktigt härom dagen är några av de personer som är här jämnt. Jag har haft två sjukdagar hittills sedan januari -09, och de andra två ligger också däromkring. Det var väl därför jag blev extra förbannad.

Inga kommentarer: