söndag 20 februari 2011

När man tycker att -5 är varmt...

Ja, då har det varit för kallt innan...

I natt måste temperaturen ha varit nere och nosat på - 30 igen, vilket gjorde att vattnet i köket hade frusit... igen... Så fram med värmefläkten och förlängningssladden igen... Efter någon halvtimmes värmebehandling hade isen i rören tinat. I stallet var det väldigt fruset i kranen idag. Det släppte dock framåt dagen, så var det bekymret ur världen.

Jag var på ett alldeles vedervärdigt humör på förmiddagen. Jag blir lite sån när jag känner att jag inte orkar ta tag i saker som jag skulle behöva göra och sånt som jag vill göra också förstås. Jag får liksom inte tummen ur och det irriterar mig ännu mer. För jag vet hur bra jag mår när jag får saker gjorda (både måstegrejorna och villgrejorna). Hur som helst vände humöret när jag väl kom iväg för att hämta hö. Vädret passade på att bli mycket bättre (temperaturmässigt alltså) och jag drog en lättnandets suck! Tänk vad kylan kan göra för ens humör?!?! Väl hemma tog jag en liten promenad med hundarna och förvånades över hur varmt det var ute plötsligt??? Mössan och handskarna av, och jag frös inte :) När jag kom hem igen tittade jag på termometern... -5 grader... Rena sommarvärmen ju!

Nu ikväll har temperaturen sjunkit igen, men bara till -8 än så länge. Kanske slipper vi ytterligare en natt med temperaturer nedåt -30. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Inga kommentarer: